Hinder voor het scheepvaartverkeer van 20 mei 2019 tot begin mei 2020:

Noodzakelijke herstellingswerken op het Noordervak van de Ringvaart om Gent.
Vanaf 20 mei 2019 begint De Vlaamse Waterweg nv met het plaatsen van bodembescherming in de vaarweg ter hoogte van 5 verschillende bruggen. De werken worden gefaseerd uitgevoerd en tijdens de werken zal er beperkte hinder voor de scheepvaart zijn. Het einde van alle werken is begin mei 2020 voorzien.

Op de oevers blijven de betrokken bedrijven steeds bereikbaar via de openbare weg en de jaagpaden. In sommige fasen van de werken zullen er hoogstwaarschijnlijk tijdelijke signalisatie geplaatst worden, maar ook voor de bedrijven is de hinder beperkt.

Wanneer worden de werken uitgevoerd?

De werken voor het plaatsen van bodembescherming op het Noordervak van de Ringvaart om Gent starten op 20 mei 2019. De bescherming wordt geplaatst ter hoogte van 5 bruggen op het Noordervak van de Ringvaart om Gent. Er wordt telkens ter hoogte van 1 brug gewerkt waarbij er tijdelijk maar een halve vaarwegbreedte beschikbaar is voor de schepen. De bruggen waar de werken plaatsvinden zijn:

- Heinakkerspoorbrug

- Waalbrug

- Eversteinspoorbrug

- Brug R4

- Eversteinbrug

Het einde van de werken is begin mei 2020 voorzien. Concrete en actuele informatie voor de hinder voor de scheepvaart zal verlopen via VisuRIS.

Wat houden de werken in?

Door het plaatsen van bodembescherming bij verschillende bruggen willen we de stabiliteit van de aangrenzende constructies verzekeren. Daarnaast zorgt de bescherming ervoor dat de lokale erosiekuilen duurzaam hersteld worden en gaan we de toekomstige erosie tegen.

Hinder voor het scheepvaartverkeer

Vanaf 20 mei 2019 starten de werken. Er wordt telkens gewerkt ter hoogte van één brug waar een tijdelijk een halve vaarwegbreedte ter beschikking zal zijn. Het einde van de werken is voorzien rond begin mei 2020.

Welke minder-hindermaatregelen zijn voorzien?

­ De werken worden telkens ter hoogte van één brug uitgevoerd en per oever, waardoor er telkens een halve vaarwegbreedte beschikbaar is.

­ Op de oevers blijven de betrokken bedrijven bereikbaar via de openbare weg en jaagpaden.

­ Door een strikte werkplanning voorop te stellen, blijft de uitvoeringstermijn zo kort mogelijk.

Heb je vragen over dit bericht? Dan kan je die versturen via het vragenformulier op onze VisuRIS-website

Rubrieken / Classé dans : Geen categorie ~ Trackback

Reacties zijn gesloten.